Sunday, June 22, 2008

... mereu surprinzatoare.



Se intampla la un moment dat ca o persoana sa ajunga la o varsta in care nu mai poate sa depinda la infinit de ajutorul celor apropiati,ajutor atat financiar cat si moral.
Cel putin asta-i parerea mea, ca sa poti spune ca ti-e greu, ca ajungi sa simti cu adevarat care-i viata pe aici, ce se intampla in "lumea reala" trebuie sa faci pasul urmator, sa ajungi "independent". Vorba aia, suportul familiei o sa-l ai tot timpul dar trebuie sa inveti sa treci si singur prin momentele mai putin placute, altfel contactul tau cu realitate ii destul de "firav".


Povestea de azi nu-i chiar asa de neagra, deloc tragica ci pur si simplu "surprinzatoare" intr-un mod destul de negativ. Toate astea se intampla la mijlocul anului 2008, intr-o tara cu o crestere economica puternica (cel putin asa se zice) membra a Uniunii Europene.
Si eu ca tot omul am zis ca-i momentul sa fac ceva schimbari prin jurul meu,sa-mi fac viata asta comoda si mai comoda ... se duce omul proaspat salariat la "DOMO" sa-si cumpere niste produse electrocasnice, evident printr-un credit ca daca tot exista atatea oferte de ce sa nu te bucuri si tu de ele.
Am gasit niste chestii faine pe la ei, preturi nu stiu daca sa le zic decente, dar oricum mai atractive decat in alte parti ... plus o gramada de oferte de creditare, care mai de care pompoase si atractive. Firma cu care lucreaza acest magazin este "Gemoney" (au aparut o gramada de reclame in ultima vreme cu ei).

Stau si eu cuminte la masa imrepuna cu a mei, o doamna ne lamureste intr-o oarecare masura despre ce ii vorba, mi se cere buletinul,fluturasul de salariu precum si alte date legate de mine, date necesare creditului. Toata lumea increzatoare, primesc asigurari ca in 30 de minute se primeste raspunul. Normal ca acea jumate de ora s-a intins pana a doua zi,dar asta nu m-a facut sa par mai putin "bucuros" de viitoarele achizitii.

A doua zi pe la amiaza primesc si eu telefon de la Domo, spunandu-mi ca cererea a fost refuzata :| . Ah,am uitat sa precizez ca suma pentru care am facut creditul este doar de 2 ori mai mare decat salariul meu, iar avansul pe care-l achitam era jumate din suma ... facand un calcul se poate spune ca am mai ramas doar cu 1 salariu de platit pt toate acele lucruri.

Se pare ca avansul de jumate din suma, cash, pe loc, nu i-a incantat pe oamenii de la GEmoney, asa ca am dat si eu un telefon ca tot omul sa vad ce s-a intamplat. Stupoare cand duduia de la telefon imi taie repede craca de sub picioare spunandu-mi ca "motivele sunt confidentiale", asta fara sa se chinuie sa vada cu cine vb si despre ce este vorba. Plini de nervi, mai sunam dupa 1 ora, de data aceasta mi-a cerut datele din buletin ca intr-un final raspunsul sa fie tot acelasi "motivele refuzarii dumneavoasta sunt confidentiale, puteti merge la altcineva" :|.

In Romania anului 2008, cand la magazine de genul ti se cer toate datele de la CNP pana la stare civila (inca putin si te intreaba si ce nr porti la pantofi), consumatorul nu are "dreptul" sa cunoasca motivele pentru care o firma te refuza. Cum naiba sa fie aceste motive "confidentiale" cand este vorba despre dosarul tau,despre cererea ta!? Ai refuzat un client, da d'le nicio problema, dar spune-i omului care sunt problemele si ce trebuie sa faca in acest moment ca el totusi sa poata beneficia de serviciile firmei ... NU NICI VORBA

Hai, intoarce-te la magazin, incearca sa vb cu cel de la credite sa vezi care-s totusi conditiile de acordare a unui credit, raspunsul vine putin cam pe jumatate, dar se pare ca factori determinanti in ziua de astazi sunt daca esti casatorit si daca ai o casa.
Cum draci poate un tanar sa-si cumpere o casa in ziua de azi (casa pentru care trebuie sa apeleze la acelasi credit :) ), cand nu i se acorda un credit pt o suma echivalenta cu salariul lui pe o luna . Tot ce-i posibil sa-ti fie acordat pentru 80.000 E ... NOT (asa ma gandeam si eu).
In acest fel nu ai casa, nu ai telefon fix (musai Romtelecom), drept urmare nu ai nici facturi de la electrica sau gaz ca sa poti demonstra ca esti un om serios care nu-si cumpara frigider doar de fitze.
Uite asa, totul devine un cerc vicios in care tanara persoana, proaspat iesita de pe bancile facultatii, proaspat angajat nu este incurajata nici sa scoata capul la suprafata.

HALAL sprijin pentru tineri, HALAL politica a firmelor ... bine ca altii pot sa falimenteze bancile cu imprumuturi de milioane de RON ca sa nu zic sute de mii EURO,DOLARI sau poate chiar mai mult :) . La ala micul si cinstit da-i in cap, la ai'lalti fa cumva sa primeasca si mai mult (doar asa-ti iese si tie partea)

Chiar suprinzatoare zi de cumparaturi :P

P.s : nu-i nicio problema, gasesc eu un magazin de unde sa cumpar cu banii jos ... renunt la frigider pe moment =))

0 Comments: